/Files/images/kartinki/images (1).jpg

Моніторинг - сучасний засіб управління якістю освіти в ДНЗ.

Пріоритетним напрямом діяльності дошкільних навчальних закладів є спрямування освітнього процесу на реалізацію нового Базового компонента дошкільної освіти. Цілісність освітнього процесу в ДНЗ забезпечується реалізацією БКДО та тієї чи іншої програми. А важливим інструментом підвищення ефективності впровадження та реалізації програми є обов'язкове її обговорення в колективі, у групах та на батьківських зборах разом з батьками, які являються активними учасниками освітнього процесу в ДНЗ.

Запорукою успішної реалізації ключових завдань БКДО та програми для кожної вікової групи, організації та змістового наповнення освітнього процесу у дошкільних навчальних закладах є створені належні умови, а саме:

- професійна підготовка кадрів;

- створення предметно-розвивального середовища;

- науковий супровід навчальних програм;

- навчально-методичне забезпечення;

- забезпечення виявлення труднощів у педагогів, з метою їх корекції;

- створення консультативної служби для батьків.

Проте, як підтверджує практика, головними умовами, які забезпечують ефективність реалізації завдань БКДО та освітньої програми, за якою працює педагогічний колектив ДНЗ, є: створення ігрового предметно-розвивального середовища у групах та в ДНЗ в цілому і навчально-методичне забезпечення освітнього процесу з дошкільниками.

Моніторинг - це засіб контролю за освітнім процесом, форма організації збору, зберігання, оброблення та розповсюдження інформації про діяльність педагогічного колективу ДНЗ, що забезпечує безперервне стеження за станом освітньої роботи і прогнозування розвитку дошкільної освіти.

Метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ДНЗ.

Завдання моніторингового дослідження в ДНЗ.

1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти та отримати об'єктивну інформацію про якість дошкільної освіти, а також прогнозувати її розвиток.

2. Дослідити рівень засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти та освітньої програми ДНЗ.

3. Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності ДНЗ прикінцевій меті - вимогам Державних стандартів дошкільної освіти та освітньої програми.

4. Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання освітньої програми в ДНЗ.

5. Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.

Об'єктами моніторингу в дошкільному навчальному закладі є:

- інформація про учасників освітнього процесу (педагогів, дітей, батьків), зокрема про стан їх здоров'я, соціальний захист, умови життя та виховання, рівень задоволення потреби в освітніх послугах;

- навчально-методичне, матеріально-технічне, нормативно-правове, кадрове забезпечення освітнього процесу;

- результати освітнього процесу (навчально-пізнавальної, творчої, ігрової діяльності дітей тощо).

Отже, учасниками моніторингу в ДНЗ є всі суб'єкти освітнього процесу (педагоги, діти, батьки).

Методами моніторингу є:

- статистичні обстеження;

- експертні опитування педагогів, дітей, батьків;

- вивчення документації педагогів;

- метод аналізу результатів педагогічної діагностики дітей;

- методи обробки та накопичення інформації;

- методи математичної статистики;

- метод кваліметрії.

Кiлькiсть переглядiв: 41